cropped-logo_mazas2.pngGeriausiai „Atliekų kultūros“ egzaminą išlaikiusi Ieva: visai nesvarbu, kiek jums metų, pradėti atsakingiau gyventi  niekada nevėlucropped-logo_mazas2.pngcropped-logo_mazas2.png
  • Pradžia
  • Bendrovė
    • Apie mus
    • Akcininkai
      • Lūkesčiai
    • Bendrovės valdymo struktūra
    • Korupcijos prevencija
    • Vidaus dokumentai
    • Bendrovės veiklos ataskaitos
    • Monitoringo ataskaitos
    • Darbo užmokestis
    • Finansinės ataskaitos
    • Paramos teikimo tvarka
    • 2015-2020 suteikta parama
    • Viešieji pirkimai
      • Viešųjų pirkimų planas 2017
      • Viešųjų pirkimų planas 2016
      • Viešųjų pirkimų planas 2015
      • Informacija apie 2017 pradedamus pirkimus
      • Supaprastintų Viešųjų pirkimų taisyklės
      • Mažos vertės pirkimai
      • Techninių specifikacijų projektai
      • Informacija apie nustatytus laimėtojus ir sudarytas sutartis
      • Informacija apie nustatytus laimėtojus
      • Pagrindimas dėl atsisakymo pirkti iš CPO katalogo
    • Atliekų vertinimo ataskaitos
    • Ataskaitos
      • Valdomo, naudojamo, disponuojamo turto ataskaitos
  • Projektai
    • Panevėžio regiono ir 6 Panevėžio regiono savivaldybių 2021-2027 metų atliekų prevencijos ir tvarkymo planų projektų parengimas
    • Biologinių atliekų konteinerių ir priemonių įsigijimas Panevėžio regione
    • Tekstilės atliekų surinkimo konteinerių įsigijimas Panevėžio regione
    • Maisto/virtuvės atliekų apdorojimo pajėgų sukūrimas Panevėžio regione
    • Panevėžio regiono komunalinių atliekų tvarkymo infrastruktūros plėtra
    • Panevėžio regiono komunalinių atliekų tvarkymo sistemos plėtra
    • Panevėžio regiono didelių gabaritų atliekų surinkimo ir kompostavimo aikštelių įrengimas
    • Panevėžio regiono senų sąvartynų ir šiukšlynų uždarymas
    • Panevėžio regiono atliekų tvarkymo sistemos sukūrimas
  • Paslaugos
    • Sąvartynas
    • Aikštelės
  • Rinkliava
    • Panevėžio rajonas
    • Pasvalio rajonas
    • Biržų rajonas
    • Rokiškio rajonas
  • Teisės aktai
    • ES teisės aktai
    • Asmens duomenų apsauga
    • Nacionaliniai teisės aktai
    • Vietiniai dokumentai
  • Media
    • Straipsniai
    • Laidos
    • Leidiniai
    • Galerija
  • Kontaktai

Geriausiai „Atliekų kultūros“ egzaminą išlaikiusi Ieva: visai nesvarbu, kiek jums metų, pradėti atsakingiau gyventi niekada nevėlu

2022-04-26

Nė kiek neabejojame, kad puikiai žinote, kokiais ženklais žymimi plastiko, popieriaus ar stiklo konteineriai, tačiau ar galėtumėte tiksliai atsakyti į kur kas sudėtingesnius, tačiau ne mažiau svarbius klausimus – kiek metų prireikia, kad suirtų pamiškėje paliktos padangos ar kiek maisto atliekų kiekvienas lietuvis vidutiniškai išmeta per metus?

Pasitikrinti savo žinias apie atliekų prevenciją, tvarkymą, rūšiavimą ir jų perdirbimą bei kartu geriau suprasti atliekų tvarkymo svarbą kviečia trečius metus iš eilės organizuojamas „Atliekų kultūros“ egzaminas, kuris šiais metais vyks balandžio 28 dieną.

Registruotis egzaminui galite ČIA

Jau tradicija tampantis „Atliekų kultūros“ egzaminas gimė Vilniaus apskrities atliekų tvarkymo centro (VAATC) darbuotojų iniciatyva, o šiandien prie jo organizavimo prisideda Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija ir 6 regioniniai šalies atliekų tvarkymo centrai – Utenos RATC, Panevėžio RATC, Klaipėdos RATC, Kauno RATC, Tauragės RATC, Šiaulių RATC.

„Atliekų kultūra“ egzaminas, kaip ir atliekų tvarkymas – skirtas visiems, tad jame kviečiami dalyvauti ne tik moksleiviai ir studentai, bet ir visi, neabejingi aplinkai, kurioje mes gyvename.

Egzamino testas parengtas trims amžiaus grupėms:

  • 1-4 klasių moksleiviams testą sudaro 15 klausimų;
  • 5-10 klasių moksleiviams testą sudaro 20 klausimų;
  • 11 klasių ir vyresniems dalyviams testą sudaro 20 klausimų.

Kiekvienas dalyvis, užsiregistravęs „Atliekų kultūros“ egzamino puslapyje, balandžio 28 dieną jam patogiu metu galės prisijungti prie asmeninės paskyros ir kibti į darbą. Atsakymams į pateikus klausimus skiriamos 45 minutės.

Konkurso dalyviai, priklausomai nuo teisingai atsakytų klausimų skaičiaus, bus apdovanoti virtualiais Pažengusiojo, Žinovo arba Eksperto diplomais, o parodę geriausius rezultatus – ir egzamino partnerių bei rėmėjų įsteigtais prizais.

„Šis egzaminas – tai galimybė visiems šalies gyventojams ne tik pasitikrinti, bet ir pagilinti žinias apie atliekų tvarkymą, pokyčius, naudą ir svarbą“, – sako VAATC vadovas Tomas Vaitkevičius.

Praėjusiais metais „Atliekų kultūros“ egzaminą laikė apie 14 tūkst. dalyvių iš visos Lietuvos. Labiausiai aktyvumu nustebino švietimo ir ugdymo įstaigo. Šiais metais organizatoriai tikisi ne tik pakartoti praėjusio egzamino sėkmę, bet ir sulaukti dar daugiau aplinkai neabejingų žmonių įsiraukimo.

„Vieša paslaptis, kad moksleivių aktyvumą lėmė mokytojų iniciatyvos ir tai iš tiesų džiugina. Lietuvoje netrūksta puikių pedagogų, kurie aukodama savo asmeninį laiką, savarankiškai integruoja atliekų kultūrą į mokymosi programą ir rodo tinkamą pavyzdį jaunajai kartai. Todėl labai tikimės,  kad per artėjantį egzaminą sulauksime dar didesnio aktyvumo iš moksleivių, o ateityje atliekų kultūra taps pilnaverčiu mokomuoju dalyku“, – teigia T. Vaitkevičius.

Teisingai atsakė į visus egzamino klausimus

Geriausiai praėjusių metų egzamine pasirodė netoli Kauno gyvenanti aplinkosaugos specialistė Ieva Mickevičiūtė, kuris vienintelė teisingai atsakė į visus 30 klausimų. Nuo vaikystės aktyviai ekologija, gamta ir tvaresniu gyvenimo būdu besidominti mergina pasakoja, kad sudalyvauti konkurse nusprendė vedina smalsumo.

„Kiek save prisimenu, visada buvau gamtos vaikas, kuriam rūpintis aplinka atrodė labai svarbu. Vertybės ir požiūris apie aplinkosaugą mano gyvenime formavosi gana natūraliai. Viskas prasidėjo nuo tėvų, kurie „paklojo“ atsakingo vartojimo pamatus. Vėliau sekė įvairios veiklos mokykloje, universitete, galiausiai – darbas aplinkosaugos srityje. Tad, trumpai tariant, niekada nepraleidžiu iniciatyvų, susijusių su gamtos apsauga ir tvarumu. Ne išimtis ir „Atliekų kultūros“ egzaminas, kuriame dalyvavau antrąjį kartą“, – pasakoja I. Mickevičiūtė.

Geriausiai egzamino metu pasirodžiusi dalyvė kuklinasi ir sako, kad teisingai atsakyti į visus klausimus tikrai nesitikėjo, todėl gerokai nustebo išgirdusi rezultatus. „Klausimai išties nebuvo lengvi, pasitaikė ir faktų, ir statistikos, kurią tikrai žino ne kiekvienas. Tad teko ne tik prisiminti dar mokyklos ar universiteto suole išmoktus dalykus, bet ir pasitelkti loginį mąstymą. Labai padėjo ir „Atliekų kultūros“ „Facebook“ grupė, kurioje prieš egzaminą galima buvo rasti užuominų į laukiančius klausimus“.

Už pirmą vietą konkurse I. Mickevičiūtei atiteko „Atliekų kultūros“ žinovo apdovanojimas, Aplinkos ministro padėkos diplomas, atliekų rūšiavimo krepšiai bei įvairios kitos dovanėlės, skirtos  atsakingam rūšiavimui. Nors laimėti visada smagu, gautų prizų mergina per daug nesureikšmina. Kur kas svarbiau yra žinojimas, kad eina teisingu keliu. „Žinoti, kad esi dalis iniciatyvų, projektų ir veiklų, kurios skatina atsakingą vartojimą, tinkamą rūšiavimą ir tvarumą, yra geriausias jausmas ir įvertinimas“, – neabejoja mergina.

Besiruošiantiems artėjančiam egzaminui, I. Mickevičiūtė turi ir keletą patarimų, kurie neabejotinai pravers atsakinėjant į klausimus. „Prie geresnio rezultato tikrai prisideda dėmesingumas. Neprošal paskaitinėti ir „Atliekų kultūros“ egzamino puslapyje esantį žinyną,  o taip pat ir su atliekų tema susijusias naujienas socialiniuose tinkluose“.

Merginos pasiteiravus, ar ir šiais metais ji dalyvaus konkurse, aplinkosaugos specialistė net nedvejodama tikina – tokios progos tikrai nepraleis.

„Manau, kad keisti požiūrį niekada nėra per vėlu, todėl dalyvauti „Atliekų kultūros“ egzamine raginu ne tik jaunimą, bet ir vyresnius gyventojus. Juk visai nesvarbu, ar žmogui 6-eri ar 60-imt. Šis egzaminas – ne tik puikus būdas visiems pasitikrini, kaip gerai išmanome apie atliekų kultūrą, bet ir galimybė auginti žmonių sąmoningą ir dalintis geromis patirtimis su kitais. Galų gale – tai smagus laiko praleidimas kartu mokantis ir gilinant savo žinias. Tikiuosi, kad tiek šis konkursas, tiek kitos panašios iniciatyvos ir toliau gyvuos, nes jų dėka galime tapti geresniais aplinkai, kurioje gyvename“, – sako I. Mickevičiūtė.

 

Į balandžio 28 d. nuotoliniu būdu vyksiantį „Atliekų kultūros“ egzaminą jau dabar galima registruotis adresu egzaminas.atliekukultura.lt/

Share

Darbo laikas:

Pir-Ket 08:00-12:00 ir 12:48-17:00,

Pen 08:00-12:00 ir 12:48-16:00

 

Duomenys kaupiami:

VĮ “Registrų centras” Juridinių asmenų registre

UAB Panevėžio regiono atliekų tvarkymo centras

Beržų g. 3, LT- 36237 Panevėžys

Įmonės kodas: 300127004

PVM kodas: LT100002135619

Tel. 8 45 43 21 99

El.paštas: info@pratc.lt

© PRATC |Visos teisės saugomos

      Pritaikymas neįgaliesiems

      Pritaikymo būsenos

      Epilepsijai saugus režimas
      Sulieja spalvas ir pašalina blikus
      Šis režimas leidžia žmonėms, sergantiems epilepsija, saugiai naudotis svetaine, pašalinama traukulių rizika, atsirandanti dėl mirksinčių ar mirksinčių animacijų ir rizikingų spalvų derinių.
      Regėjimo sutrikimų režimas
      Pagerina svetainės vaizdą
      Šis režimas pertvarko svetainę, kad būtų patogiau regėjimo negalią pvz., tunelinį regėjimą, kataraktą, glaukomą ir turintiems vartotojams.
      Pažinimo sutrikimų režimas
      Padeda susifokusuoti į specifinį turinį
      Šis režimas suteikia įvairias pagalbines parinktis, padedančias vartotojams, turintiems pažinimo sutrikimų, pvz., Disleksiją, Autizmą, CVA ir kt., Lengviau susitelkti į esminius svetainės elementus.
      ADHD draugiškas režimas
      Sumažina išsiblaškymą ir pagerina dėmesį
      Šis režimas padeda vartotojams, turintiems ADHD ir neurologinio vystymosi sutrikimų, lengviau skaityti, naršyti ir sutelkti dėmesį į pagrindinius svetainės elementus, tuo pačiu žymiai sumažindamas blaškymasi.
      Skaitytuvų režimas
      Leidžia naudoti svetainę su skaitytuvu
      Šis režimas sukonfigūruoja svetainę, kad ji būtų suderinama su skaitytuvais, tokiais kaip JAWS, NVDA, „VoiceOver“ ir „TalkBack“. Skaitytuvas yra akliesiems vartotojams skirta programinė įranga, įdiegta kompiuteryje ir išmaniajame telefone, o svetainės turi būti su ja suderinamos.

      Žodynas

        Skaitymo patirtys

        Turinio skalės keitimas
        Standartinis
        Teksto padidinimas
        Skaitomas šriftas
        Draugiška disleksijai
        Paryškinti pavadinimai
        Paryškintos nuorodos
        Šrifto dydžiai
        Standartinis
        Eilutės aukštis
        Standartinis
        Atstumas tarp raidžių
        Standartinis
        Lygiuoti į kairę
        Lygiuoti į centrą
        Lygiuoti į dešinę

        Vizualiai maloni patirtis

        Žemas kontrastas
        Didelis kontrastas
        Monochromas
        Aukštas kontrastas
        Ryškios spalvos
        Prigesintos spalvos
        Pasirinkite teksto spalvą
        Pasirinkite pavadinimo spalvą
        Pasirinkite fono spalvą

        Lengva orientacija

        Užtildyti garsą
        Slėpti nuotraukas
        Virtuali klaviatūra
        Skaitymo vedlys
        Stabdyti animaciją
        Skaitymo kaukė
        Šviečiantis pelės žymeklis
        Paryškinta
        Didelis juodas kursorius
        Didelis baltas kursorius
        Navigacijos klavišai

        Accessibility Statement

        • pratc.lt
        • 2023-01-31

        Compliance status

        We firmly believe that the internet should be available and accessible to anyone, and are committed to providing a website that is accessible to the widest possible audience, regardless of circumstance and ability. To fulfill this, we aim to adhere as strictly as possible to the World Wide Web Consortium’s (W3C) Web Content Accessibility Guidelines 2.1 (WCAG 2.1) at the AA level. These guidelines explain how to make web content accessible to people with a wide array of disabilities. Complying with those guidelines helps us ensure that the website is accessible to all people: blind people, people with motor impairments, visual impairment, cognitive disabilities, and more. This website utilizes various technologies that are meant to make it as accessible as possible at all times. We utilize an accessibility interface that allows persons with specific disabilities to adjust the website’s UI (user interface) and design it to their personal needs. Additionally, the website utilizes an AI-based application that runs in the background and optimizes its accessibility level constantly. This application remediates the website’s HTML, adapts Its functionality and behavior for screen-readers used by the blind users, and for keyboard functions used by individuals with motor impairments. If you’ve found a malfunction or have ideas for improvement, we’ll be happy to hear from you. You can reach out to the website’s operators by using the following email

        Screen-reader and keyboard navigation

        Our website implements the ARIA attributes (Accessible Rich Internet Applications) technique, alongside various different behavioral changes, to ensure blind users visiting with screen-readers are able to read, comprehend, and enjoy the website’s functions. As soon as a user with a screen-reader enters your site, they immediately receive a prompt to enter the Screen-Reader Profile so they can browse and operate your site effectively. Here’s how our website covers some of the most important screen-reader requirements, alongside console screenshots of code examples:
        1. Screen-reader optimization: we run a background process that learns the website’s components from top to bottom, to ensure ongoing compliance even when updating the website. In this process, we provide screen-readers with meaningful data using the ARIA set of attributes. For example, we provide accurate form labels; descriptions for actionable icons (social media icons, search icons, cart icons, etc.); validation guidance for form inputs; element roles such as buttons, menus, modal dialogues (popups), and others. Additionally, the background process scans all of the website’s images and provides an accurate and meaningful image-object-recognition-based description as an ALT (alternate text) tag for images that are not described. It will also extract texts that are embedded within the image, using an OCR (optical character recognition) technology. To turn on screen-reader adjustments at any time, users need only to press the Alt+1 keyboard combination. Screen-reader users also get automatic announcements to turn the Screen-reader mode on as soon as they enter the website. These adjustments are compatible with all popular screen readers, including JAWS and NVDA.
        2. Keyboard navigation optimization: The background process also adjusts the website’s HTML, and adds various behaviors using JavaScript code to make the website operable by the keyboard. This includes the ability to navigate the website using the Tab and Shift+Tab keys, operate dropdowns with the arrow keys, close them with Esc, trigger buttons and links using the Enter key, navigate between radio and checkbox elements using the arrow keys, and fill them in with the Spacebar or Enter key.Additionally, keyboard users will find quick-navigation and content-skip menus, available at any time by clicking Alt+1, or as the first elements of the site while navigating with the keyboard. The background process also handles triggered popups by moving the keyboard focus towards them as soon as they appear, and not allow the focus drift outside of it. Users can also use shortcuts such as “M” (menus), “H” (headings), “F” (forms), “B” (buttons), and “G” (graphics) to jump to specific elements.

        Disability profiles supported in our website

        • Epilepsy Safe Mode: this profile enables people with epilepsy to use the website safely by eliminating the risk of seizures that result from flashing or blinking animations and risky color combinations.
        • Visually Impaired Mode: this mode adjusts the website for the convenience of users with visual impairments such as Degrading Eyesight, Tunnel Vision, Cataract, Glaucoma, and others.
        • Cognitive Disability Mode: this mode provides different assistive options to help users with cognitive impairments such as Dyslexia, Autism, CVA, and others, to focus on the essential elements of the website more easily.
        • ADHD Friendly Mode: this mode helps users with ADHD and Neurodevelopmental disorders to read, browse, and focus on the main website elements more easily while significantly reducing distractions.
        • Blindness Mode: this mode configures the website to be compatible with screen-readers such as JAWS, NVDA, VoiceOver, and TalkBack. A screen-reader is software for blind users that is installed on a computer and smartphone, and websites must be compatible with it.
        • Keyboard Navigation Profile (Motor-Impaired): this profile enables motor-impaired persons to operate the website using the keyboard Tab, Shift+Tab, and the Enter keys. Users can also use shortcuts such as “M” (menus), “H” (headings), “F” (forms), “B” (buttons), and “G” (graphics) to jump to specific elements.

        Additional UI, design, and readability adjustments

        1. Font adjustments – users, can increase and decrease its size, change its family (type), adjust the spacing, alignment, line height, and more.
        2. Color adjustments – users can select various color contrast profiles such as light, dark, inverted, and monochrome. Additionally, users can swap color schemes of titles, texts, and backgrounds, with over 7 different coloring options.
        3. Animations – epileptic users can stop all running animations with the click of a button. Animations controlled by the interface include videos, GIFs, and CSS flashing transitions.
        4. Content highlighting – users can choose to emphasize important elements such as links and titles. They can also choose to highlight focused or hovered elements only.
        5. Audio muting – users with hearing devices may experience headaches or other issues due to automatic audio playing. This option lets users mute the entire website instantly.
        6. Cognitive disorders – we utilize a search engine that is linked to Wikipedia and Wiktionary, allowing people with cognitive disorders to decipher meanings of phrases, initials, slang, and others.
        7. Additional functions – we provide users the option to change cursor color and size, use a printing mode, enable a virtual keyboard, and many other functions.

        Browser and assistive technology compatibility

        We aim to support the widest array of browsers and assistive technologies as possible, so our users can choose the best fitting tools for them, with as few limitations as possible. Therefore, we have worked very hard to be able to support all major systems that comprise over 95% of the user market share including Google Chrome, Mozilla Firefox, Apple Safari, Opera and Microsoft Edge, JAWS and NVDA (screen readers), both for Windows and for MAC users.

        Notes, comments, and feedback

        Despite our very best efforts to allow anybody to adjust the website to their needs, there may still be pages or sections that are not fully accessible, are in the process of becoming accessible, or are lacking an adequate technological solution to make them accessible. Still, we are continually improving our accessibility, adding, updating and improving its options and features, and developing and adopting new technologies. All this is meant to reach the optimal level of accessibility, following technological advancements. For any assistance, please reach out to